2012. május 15., kedd

kezdetek...

Ott kezdődött, hogy 5 évesen az oviban megláttam egy ovistársam rajzát és az annyira szép volt, hogy azon nyomban elhatároztam, hogy én soha nem fogok rajzolni. Ehhez tartottam is magam 43 éves koromig. :) Egy-két nonfiguratív festmény, néhány pálcika ember és rácsodálkozás mások tehetségére. Az általános iskolás rajzórák szinte teljes homályba vesztek, középiskolában pedig (nyomdaiparit végeztem) szakrajzban, címfestésben és betű rajzolásban merült ki a kreativitás.

Aztán változtak az idők. Második gyerekemben, aki most 6 éves, felfedezni véltem valamiféle kreatív készséget. Imádom a rajzait, amik rendszeresen, jól elhatárolható korszakokat ölelnek át az életéből, és hatalmas fantáziát tükröznek. Kislányom most, inkább a grafikus korszakát éli, aki nem nagyon színez, de rajzai mindig tele vannak történetekkel és élettel.

Szóval az Ő nyomására és egy kis kíváncsiságból iratkoztam be néhány hónapja egy jobb agyféltekés rajztanfolyamra ide: http://www.humanmind.hu/kreativstudio/kepzomuveszet/jobbagyfeltekes-rajzolas.html
Hogy ez véletlen vagy sorsszerű, hogy pont ide, nem tudom, de jó helyre kerültem.
Egy tündéri vezetője van a Központnak - nem lehet véletlen, hogy a neve Tünde :) - és már az első napon, az első tanfolyamon ismerősökbe botlottam. Így aztán rögtön éreztem, ha akarjuk csapat, de mindenesetre barátságok, kapcsolatok alakulhatnak itt ki. :)
A tanfolyam hangulata és a rajzolás elvarázsolt, úgyhogy nem is akarom bő lére ereszteni a mondanivalómat, egy szónak is száz a vége: beleszerettem a rajzolásba. A rajztanfolyamról és a színes rajztanfolyamról bővebben írtam itt:
- Jobb agyféltekés: http://perecek.blogspot.com/2012/04/jobb-agyfeltekes-rajztanfolyam.html
- Színes rajztanfolyam (festés) http://www.perecek.blogspot.com/2012/04/szines-rajztanfolyam-festes.html
Punktum!

A blog elnevezése, hogy PERECART, egy kicsit túlzás, hiszen nem vagyok művész, még csak nem is tudok igazán rajzolni, de az akarat, a lendület, az elhatározás őrölten buzog bennem. Szeretném magam fejleszteni és ha lehet akkor megtalálni is magam a rajzolásban.

Tervem szerint ebben a blogban a rajzaimat gyűjtöm össze és várom a látványos fejlődést, ill. lenne egy oldal a gyerekrajzoknak, mert azokba én szerelmes vagyok és egy oldal a többi kreatív dolgainknak, mert hát, azért mi alkotunk ezt-azt szinte minden nap.
Leus "hagyomány őrző" csoportba jár az oviba, ahol a kézművesség napi elfoglaltság, valamint minden második szombaton "Bütyköldébe" tölti az idejét (ez egy érdi óvoda, a Csanád ovi szervezésében működik. http://www.csanadovi.hu/), nyáron meg, rajztáborba készülünk http://www.rajzsuli.hu/nyariiskola.php, szóval lesz mit posztolgatnom.

...és, akkor az eddigi rajzaim, szintén a kezdetek címszó alatt:

Önarckép :)


Tanfolyam első és utolsó rajza :)

Kicsi lányom, Lea (6)...


...ez volt a második portrém. :) (..azt hiszem, ezen látszik is, vannak még hiányosságaim)

Leus cipője (27)...


...csak úgy.

Rajztudásom azon a szinten áll, hogy képeimet fényképről rajzolom. Ezt a cipőt az asztalról rajzoltam... tehát ez egy "élő" modell volt! :)

Dave (a fiam)...


Nórika (Leus barátnője) :))


 szintén Lea,  Cukival a csivavánkkal :)


Egy szál virág anyukámnak Anyák Napjára. Az én kezem a kertünkben nőtt gyöngyvirággal. :)


Barátnőm és a férje, akinek esküvőjén tavaly nyáron voltunk és Leusnak nagy élmény volt!


Paci a városligeti Póni Parkból! Sajnos a nevét nem kérdeztem meg! :)


Hát, eddig ennyi.

Rengeteg dolog van a fejembe, amit le szeretnék rajzolni. Már csak idő kell hozzá, mert az az egyetlen, ami nincs. :)

Álmom: Egy rajziskolába beiratkozni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése